Souhlasím Na našem webu Zdraví bez chemie využíváme soubory cookies. Díky nim můžeme naše stránky upravit tak, aby fungovaly jednoduše a efektivně a co nejvíce vám vyhovovaly. Pokud budete i nadále využívat naše stránky, aniž byste si změnili nastavení, budeme to považovat za váš souhlas s používáním cookies. Více o souborech CookiesOchrana osobních údajů

Theme Settings

Mode Layout
Theme color
Choose your colors
Background Color:
Obnovit původní

.

Poslední příspěvky

Spirulina – komplexní zdroj vitamínů

Spirulina – komplexní zdroj vitamínů

Tomáš Křivánek dub 27, 2016 Pro zdraví 0Komentáře

Spirulina se začíná objevovat na zdravém jídelníčku u lidí s hektickým životním stylem, ale i v mnoha domácnostech. Tato zelenomodrá sinice ale zdaleka není pouhým trendem, pro její optimální účinky ji využívali i sami Aztékové. O co se vlastně jedná a jaké jsou její zázračné efekty? Následující článek vám kromě odpovědi na tuto otázku prozradí, co spirulina obsahuje a pro koho je vhodná.

Co je spirulina?

Spirulina je sladkovodní sinice, která se vyskytuje především v jezerech tropických a subtropických oblastí, jelikož ke svému životu potřebuje vodu s vysokým pH a obsahem hydrogenuhličitanů. Často se ze sinic dělají extrakty ve formě kapslí, které mají vysoký obsah bílkovin a slouží především jako doplněk stravy. Největším pěstitelem spiruliny je v současné době Japonsko, následují další asijské země.

Jaké obsahuje látky?

Jak už bylo řečeno, spirulina má vysoký obsah proteinů, je dokonce jednou z potravin s největším obsahem bílkovin. Kromě toho v ní nalezneme velké množství různých vitamínů: vitamíny skupiny B (B1, B2, B3, B6 a B9), dále vitamin C, vitamin D, vitamin E i vitamin A. Obsahuje také betakaroten, řadu prospěšných barviv či mnoho dalších prvků, například stopy minerálů (měď, zinek).

V čem je prospěšná?

Spirulina má mnoho účinných látek a působí blahodárně v mnoha oblastech zdraví. Podporuje přirozený metabolismus, který často bývá z psychosomatických důvodů kvůli špatnému životnímu stylu i jídelníčku pozastavován a nefunguje na plné obrátky. Problémy metabolismu se mohou projevovat více způsoby: nejčastěji však bolestmi břicha, pocity nafouknutí a nepravidelnou stolicí. Jedním z problémů, který lidé však nejčastěji řeší je nadváha, kterou také mohou způsobovat potíže s metabolismem.

Díky vysokému obsahu bílkovin může spirulina sloužit jako přísun látek pro vegetariány či vegany, ale je velmi vhodná pro ty, kteří se rozhodli pro dietu či pročištění organismu.

Dále má pozitivní účinky na pacienty s onemocněním ledvin, jelikož je antioxidant, tedy snižuje množství toxických látek v těle, potažmo v ledvinách. Dále chrání ledviny před chemickými látkami, obsaženými například v lécích či potravinách, čímž zvyšuje obranyschopnost. Spirulina také díky látkám jako je železo, vitamín B12 či kyselina listová podporuje krvetvorbu, díky čemuž přispívá k snadnějšímu hojení ran. V neposlední řadě je vhodná i pro kojící matky, protože napomáhá tvorbě mateřského mléka.

Jak ji používat?

Spirulinu lze užívat jako doplněk stravy v tabletách anebo ji lze přijímat jako prášek, který je možné přidávat do různých jídel: do smoothies, do různých dresinků salátu, ale i do sladkých jídel jako jsou pudinky či jiné dezerty. Při užívání nezapomeňte přijímat více tekutin.

Zanechte svou odpověď

*
**(Nezveřejněno)
*(Site url s http://)
*