Souhlasím Na našem webu Zdraví bez chemie využíváme soubory cookies. Díky nim můžeme naše stránky upravit tak, aby fungovaly jednoduše a efektivně a co nejvíce vám vyhovovaly. Pokud budete i nadále využívat naše stránky, aniž byste si změnili nastavení, budeme to považovat za váš souhlas s používáním cookies. Více o souborech CookiesOchrana osobních údajů

Theme Settings

Mode Layout
Theme color
Choose your colors
Background Color:
Obnovit původní

.

Poslední příspěvky

Jak skloubit práci, rodinu a domácnost bez pocitu únavy

Jak skloubit práci, rodinu a domácnost bez pocitu únavy

Tomáš Křivánek říj 20, 2017 Pro zdraví 0Komentáře

Podzim se nám přehoupl do své pochmurnější poloviny, léto je tatam. Nový školní rok už je také v plném proudu, a s ním všechny ty povinnosti, kroužky dětí, vlastní aktivity, služební cesty a další povinnosti. Do toho všeho se krátí den. Budíme se do tmy a do setmění po příchodu z práce už moc času nezbývá. A večer nebo ráno vyběhnout na pár kilometrů? Noo, tak to už se nám jistě moc nechce. 

Jak si za takových podmínek udržet energii?

Není to jednoduché, ale jde to. Byla by přeci škoda vzdát se plánů, co jste si na dovolené udělali, a propadnout podzimní melancholii. Začněte od toho nejdůležitějšího. Neříká se jen tak nadarmo, že naši energii ovlivňuje to, jak se stravujeme. V první řadě si proto dejte pozor na kalorické pochutiny při večerním vysedávání u televize. Takový večer by se vám mohl snadno odměnit v podobě „pomalého“ rána, neboť váš organismus musel v noci místo odpočinku trávit těžko stravitelné jídlo.

Na začátku dne záleží

Chcete-li mít pěkný den bez pocitu vyčerpání, neponocujte, pokud musíte brzy vstávat. Ráno si dopřejte na nastartování organismu dostatek času. Nemáte-li chuť v chladném počasí vyběhnout ven a dát si pár kilometrů, pusťte si rychlejší hudbu a dejte si alespoň lehkou ranní rozcvičku. A v neposlední řadě nezapomeňte posnídat. Lehká zdravá snídaně dodá tělu dostatek živin pro snadnější start do nového dne.

Nezapomínejte na vitamíny

Nedaří-li se vám ani přesto udržet energii po celý den, věnujte pozornost příjmu vitamínů, minerálů a dalších živin, které organismus v tomto období více potřebuje. Například koenzym Q10, který stojí za přeměnou energie ze stravy na energii potřebnou pro fungování organismu, je tělo schopno postupem věku méně tvořit samo, proto je důležité ho doplňovat ve stravě nebo pomocí přírodních doplňků. Mezi další látky, které je vhodné tělu dodávat, patří Omega 3 & Omega 6 mastné kyseliny, jejichž nedostatek může způsobovat mimo jiné depresivní nálady. V pochmurném podzimním období vám také může pomoci odbourat únavu Spirulina.

Zanechte svou odpověď

*
**(Nezveřejněno)
*(Site url s http://)
*