Souhlasím Na našem webu Zdraví bez chemie využíváme soubory cookies. Díky nim můžeme naše stránky upravit tak, aby fungovaly jednoduše a efektivně a co nejvíce vám vyhovovaly. Pokud budete i nadále využívat naše stránky, aniž byste si změnili nastavení, budeme to považovat za váš souhlas s používáním cookies. Více o souborech CookiesOchrana osobních údajů

Theme Settings

Mode Layout
Theme color
Choose your colors
Background Color:
Obnovit původní

.

Poslední příspěvky

Tipy proti chrápání

Tipy proti chrápání

Tomáš Křivánek úno 7, 2015 Chrápání 0Komentáře

Sen o klidném spánku se rozplývá v mnoha ložnicích, které trápí noční můra v podobě chrápání. Unavený a podrážděný je nejen samotný chrápající, ale také jeho spolunocležníci. Často je provází migrény a celková únava.

Co způsobuje chrápání?

Chrápání je způsobeno uvolněním svalů měkkého patra, čímž dochází k omezení dýchání během spánku. To způsobuje vibrace a následně hlasité chrápání. Může to být způsobeno geneticky, ale často si za to můžeme sami. Nadváha, kouření, alkohol, ale i konzumace některých léků může vést k ochabnutí měkkých tkání či otokům svalstva hltanu a sliznice. Další příčinou chrápání bývá alergie - působením alergenů může docházet k zánětu nosní sliznice, což samozřejmě zužuje průchodnost dýchacích cest. Důležitým faktorem je také věk, protože jak stárneme, máme tendenci chrápat více, protože naše tkáně ztrácejí pevnost a pružnost.

Jak bojovat proti chrápání

  • Zvlhčujte vzduch - Suchý vzduch během spánku přispívá nebo dokonce může způsobovat chrápání. Suchý vzduch vysušuje sliznice v nose a krku, což omezí pohyb vzduchu a rozvibruje tkáně.
  • Změňte polohu - Zvednutí hlavy může pomoci otevřít dýchací cesty a zjednodušit tak dýchání. Dejte si pod hlavu víc polštářů nebo si kupte speciální polštář, který udrží hlavu a krk ve správné poloze.
  • Cvičte - Posílení svalů jazyka a krku může pomoci snížit chrápání, neboť sníží šanci na jejich bezvládné svěšení dozadu, když spíme. Jazyk vyplazujte na maximum, pak s ním pohybujte do stran. Trénujte jazykolamy.
  • Zhubněte - Máte-li nadváhu, je i tkáň ve vašem krku zbytnělá a tím zamezuje volnému proudění vzduchu.
  • Nepijte alkohol - Alkohol působí na centrální nervový systém a zvyšuje uvolnění svalů, a tím i chrápání.
  • Nekuřte - Kouření zvyšuje produkci hlenu v nose a hrdle, dráždí sliznici v horních cestách dýchacích a hrdle, zvyšuje bronchiální sekreci. To vše vede ke zhoršenému dýchání během spánku a způsobuje chrápání.
  • Akupresura - Tradiční čínská medicína může pomoci s chrápáním. Speciální prstýnek stimuluje během spánku dva body na malíčku a odstraňuje tak chrápání.

prstýnek proti chrápání

Na chrápání neexistuje žádný lék. Pokud se chceme chrápání zbavit, musíme změnit své zvyky. Výše popsané tipy by vám v tom měly pomoci. Pokud by na vás přesto nic nefungovalo, krajní možností jsou chirurgické zákroky měkkého patra.

Koupit prstýnek proti chrápání.

Zanechte svou odpověď

*
**(Nezveřejněno)
*(Site url s http://)
*