Souhlasím Na našem webu Zdraví bez chemie využíváme soubory cookies. Díky nim můžeme naše stránky upravit tak, aby fungovaly jednoduše a efektivně a co nejvíce vám vyhovovaly. Pokud budete i nadále využívat naše stránky, aniž byste si změnili nastavení, budeme to považovat za váš souhlas s používáním cookies. Více o souborech CookiesOchrana osobních údajů

Theme Settings

Mode Layout
Theme color
Choose your colors
Background Color:
Obnovit původní

.

Poslední příspěvky

Jak na oteklé nohy

Jak na oteklé nohy

Fakturace ZBCH úno 27, 2015 Žilní problémy 0Komentáře

Oteklé nohy dokáží pěkně znepříjemnit život. Vznikají z různých příčin, zejména z chronické žilní nedostatečnosti, křečových žil, problémů s lymfatickým systémem, ale také špatné funkce ledvin, jater (a) nebo srdce. Na otoky nohou trpí také ženy v období těhotenství. Podíváme se, co otoky nohou způsobuje a jak lze tomuto zdravotnímu problému předejít či jak jej následně řešit.

Co způsobuje otoky dolních končetin?

Oteklé nohy jsou běžnou civilizovanou chorobou, při které žíly dolních končetin neodvádí dostatečně rychle krev z nohou zpět k srdci. Krev se tak v nohách nahromadí a způsobuje pocit tíhy, bolest a otoky. Nepříznivý vliv na naše žíly má teplé počasí, sedavé zaměstnání či dlouhodobé stání.

Pokud se problém s oteklými nohami neřeší, s přibývajícím věkem se mohou přidat závažnější projevy žilních onemocnění. V některých případech mohou otoky nohou ukazovat i na špatné fungování ledvin nebo (a) srdce. Pokud tedy tyto problémy přetrvávají, je třeba je řešit s ošetřujícím lékařem.

Jak otokům předcházet?

Základem je zdravý životní styl, správný jídelníček, dostatečný pitný režim a pohyb. Dlouhé sezení či stání našim nohám neprospívá, proto je dobré podpořit lepší cirkulaci krve v průběhu dne různým protahováním a cvičením. Při sezení se nedoporučuje dávat nohu přes nohu. Není špatné dát si také každý den na 10 - 15 minut nohy nahoru.

Velkým nepřítelem oteklých nohou je obezita. Každý kilogram váhy navíc zatěžuje nejen klouby, ale také oběhový systém. Nadváha je navíc jednou z hlavních příčin vzniku křečových žil.

Ke snížení váhy je také důležité přidat pohyb. Vhodná je jízda na kole, dlouhé procházky, jogging, plavání… Hodně pijte, snížíte tak hustotu krve a tím i sklon k jejímu srážení. Vyhněte se ale alkoholu a kávě. Snažte se snížit množství soli v potravě, která způsobuje zadržování vody v těle.

Při sprchování střídejte teplou a studenou vodu, přičemž končete vždy studenou. Vynechte koupel v horké vodě i saunování. Ženy by se měly vyvarovat kombinaci hormonální antikoncepce a kouření. Noste prodyšnou obuv a volnější kalhoty. Podpatky by neměly být ani nízké, ani příliš vysoké.

Pomoc při oteklých nohách

Jestliže vás oteklé nohy trápí, určitě vyhledejte lékaře. Řiďte se zásadami popsanými výše a snažte se tak příčiny vzniků otoků eliminovat. Napětí v nohách uvolňujte masírováním. Skvělým pomocníkem je svalový stimulátor, který je cenově dostupný a můžete ho vozit u sebe i při cestování. Pracuje na elektrických impulzech, které podporují cirkulaci krve směrem k srdci. Stačí půlhodinka denně a ucítíte obrovskou úlevu.

Více informací o přístroji zde.

Zanechte svou odpověď

*
**(Nezveřejněno)
*(Site url s http://)
*